FÅ LÆST OP

Spørgsmål-svar om corona-situationen

Lufter du nok ud?
Hvis du - som så mange af os - opholder dig meget mere i din bolig end normalt, ja så er det ekstra vigtigt, at du husker at lufte godt ud og gøre rent lidt oftere. Både for din egen sundheds og boligens skyld. Gode råd til dit indeklima her.

Hvad gør jeg når jeg skal flytte ind?
Du laver en aftale med ejendomsfunktionæren, der laver en nøgleudlevering under særlige forholdsregler, så smitterisikoen er minimal. Ejendomsfunktionæren har forinden gået din bolig igennem, og du får et link til en side, hvor du kan indberette evt. fejl mv.

Herudover får du desværre ikke den normale rundvisning mv. i afdelingen. Men du kan altid maile eller ringe til din ejendomsfunktionær og spørge. 

Du finder mail og telefonnummer på ejendomsfunktionæren i dit velkomstbrev og på afdelingens hjemmeside. 

Hvad gør jeg når jeg skal flytte ud?
Du får en indkaldelse til et fraflyttersyn. Men vi anbefaler, at du ikke møder op til gennemgangen af din bolig. Så vil ejendomsfunktionæren lave fraflyttersynet alene, og du får tilsendt en rapport fra synet. 

Du skal aflevere alle nøgler, brikker m.m. i en kuvert i ejendomsfunktionærens postkasse.

Skal jeg stadig fremvise min bolig til ny lejer?
Situationens alvor gør, at du ikke er forpligtet til at fremvise din bolig. Du skal dog være opmærksom på, at det kan gøre det sværere at genudleje boligen.

Jeg har et problem i min bolig - hvad gør jeg?
Skriv eller ring til ejendomsfunktionæren. Med mindre du har et akut og uopsættelig problem, så bliver det dog ikke løst før vi igen kan nærme os hinanden uden smitterisiko.

Ved akutte og uopsættelige problemer kan ejendomsfunktionær eller håndværker komme på besøg, hvis du samtidig forlader dit hjem. Afhængig af situationen kan du opholde dig i et andet, aflukket rum i boligen.

Hvad gør jeg med en planlagt fest i fælleshuset?
Boligkontoret Århus har besluttet, at vi annullerer alle eksisterende booking'er af fælleslokaler, gæsteværelser mv. - nu frem til og med 1. juni.
Samtidig stopper vi udlejning /nye bookinger frem til 1. juli 2020. Betalt leje og depositum refunderes naturligvis. Hvis du har lejet et lokale via vores online booking får du evt. betaling retur via huslejen. Ellers skal du kontakte afdelingens lokale udlejer med et kontonummer. 

Kontakt os

Du kan kontakt os på mail og telefon.

Men kontoret på Brendstrupgårdsvej 7 og ejendomsfunktionærens kontor holder lukket for personlig betjening frem til vi igen har normale tilstande i landet.