FÅ LÆST OP

NYHEDER

Vi søger: Økonomi- og udlejningschef

15 . March 2018

Boligkontoret Århus er en udviklingsorienteret almen boligorganisation med 5.700 boliger i Århus og nærmeste omegn. Over de næste år opføres yderligere 700 nye attraktive boliger i Århus med fokus på bæredygtighed, fællesskab og markant arkitektur. Boligkontoret Århus har et stærkt fokus på energiforbedring og er bl.a. klimapartner med Aarhus Kommune. Boligkontoret Århus er blandt landets mest digitale ejendomsadministrationer og arbejder på tværs af hele organisationen med effektivisering og innovation.

Der beskæftiges 100 dygtige og initiativrige medarbejdere, heraf 30 administrativt, og Boligkontoret Århus har siden 2015 været på listen over ”Danmarks Bedste Arbejdspladser”.

Et stærkt hold, som tror på at samarbejde, ansvar og tillid skaber gode jobs og glade beboere.

Vi søger en økonomi- og udlejningschef til daglig ledelse af 10 kompetente og motiverede medarbejdere.

Jobbet:
Du skal som økonomi- og udlejningschef gå forrest og sikre motivation og sparring for økonomi- og udlejningsafdelingen, som består af 5 medarbejdere i hver gruppe. Medarbejderne er meget kompetente og selvkørende i de daglige funktioner og opgaver, men har løbende brug for synlig og nærværende ledelse.

Det er et afvekslende job, som ofte vil dreje sig om at samle trådene, foretage prioriteringer og strategiske beslutninger i samspil med den øvrige ledelse. Med mellemrum kan opgaverne blive både politiske og operationelle og kræve aktiv deltagelse i de daglige driftsopgaver.

Du vil få ansvaret for at overholde afdelingens servicemål og rapportering til rette tid. Hovedopgaverne for de to grupper er:

Økonomifunktionen:

  • Budget- og regnskab
  • Finansiering
  • Løn
  • Likviditetsstyring
  • Kapitalforvaltning
  • Debitor- og kreditorstyring
  • Myndighedsbehandling og økonomistyring på nybyggeri- og renoveringssager
  • Etc.

Udlejningsfunktionen:

  • Udlejning og lejekontrakter ift. bolig- og erhvervslejemål 
  • Opsigelser og fremleje
  • Ventelistehåndtering
  • Kundebetjening pr. telefon, e-mail og ved fysisk fremmøde
  • Etc.

Du vil få reference til direktøren.

Forventninger til dig:

Du skal have en relevant økonomisk uddannelse og et nødvendigt overblik over aktiviteter og opgaver i en bred og alsidig økonomifunktion med drift- og anlægsopgaver.

Hvis du har indsigt og kendskab til almene boligorganisationer, fast ejendom, udlejningsvirksomhed, gerne fra den private sektor, er det en fordel, men ikke en betingelse.

Du skal være den synlige leder, som spiller dine medarbejdere gode, parat til at give den fornødne opbakning samt træde i karakter, når situationen kræver det – også udadtil overfor beboere, ansøgere og samarbejdspartnere.

Dine digitale kompetencer skal være intakte, da organisationen til stadighed arbejder for at digitalisere processer, såvel internt som overfor kunder.

Som person:

Du er udviklingsorienteret og trives i en organisation, der til stadighed optimerer og dokumenterer processer. Vi forventer, at du kan kombinere handlekraft og empati, og derved samle og inddrage dine medarbejdere.

I en travl hverdag skal du være i stand til at løse konflikter med ro, respekt samt god og rettidig kommunikation.

Din humoristiske sans skal gerne være veludviklet, da organisationen har en uformel og let omgangsform med respekt for hinanden.

Du tilbydes:

Et job med et stort ansvar i en boligorganisation, som over de kommende år vil forøge den nuværende boligmasse med mere end 12%. Hertil kommer en organisation som viser rummelighed og professionalisme på samme tid.

En ledelsesopgave hvor du via din synlighed og engagement får rig mulighed for at udvikle både dig selv, jobbet og organisationen.

Løn- og pensionsforhold forhandles på et attraktivt niveau. Tiltrædelse efter aftale.

Rekrutteringsprocessen:

Har du spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte Partner Hans E. Fischer, HR Navigator, tlf. + 45 2685 7555 eller e-mail: hef@hrnavigator.dk, som deltager i rekrutteringsprocessen. 

Du er også velkommen til at kontakte direktør Morten Homann,