Håndværkere
Håndværkere hos Boligkontoret Århus
Når en håndværker skal løse en opgave i en beboers hjem, så kommer han/ hun som repræsentant for Boligkontoret Århus. Derfor stiller vi krav til, hvordan man optræder i et privat hjem. Vi bruger dem selv og beder dig sikre, at det også sker med dine medarbejdere.
DIALOG
- Vi præsenter os og viser ID, hvis beboeren spørger. Vi anbefaler generelt, at din håndværker bærer et synligt navneskilt.
- Vi svarer klart på spørgsmål om, hvilke opgaver vi skal løse.
- Vi kommenterer ikke utidssvarende installationer/konstruktioner eller andet negativt over for beboeren.
- Vi overholder aftaler! Hvis vi ikke kan holde en aftale, så orienterer vi straks beboeren og den relevante medarbejder hos Boligkontoret Århus.
- Vi drøfter straks uforudsete problemer med tekniske installationer eller konstruktioner med den relevante medarbejder hos Boligkontoret Århus.
- Vi taler dansk med beboeren. Der kan dog kommunikeres på engelsk, hvis det er beboerens ønske, og hvis vi selv er indforståede med det.
ADFÆRD
- Vi stiller skoene i entreen medmindre gulve er dækket af.
- Vi ryger ikke i boligen eller på fællesarealer.
- Vi bruger ikke beboerens toilet.
- Vi rydder altid op efter os.
- Vi låser altid boligen efter os – også når vi ”lige” skal hente noget.